یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

آمريکا با حملات سايبري قصد دارد فعاليت هاي موشکي کره شمالي را مختل کند

حملات سايبري

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷:۰۰


شايد تلاش هاي ايالات متحده آمريکا براي جلوگيري از فعاليت هاي هسته اي و نظامي کره شمالي چندان تاثيرگذار نبوده باشد، اما اين مسئله جلوي ساير رويکردهاي مبارزه اي دولت غربي را نمي گيرد.

وايمکس نيوز- بر همين اساس نشريه معتبر نيويورک تايمز مدعي است باراک اوباما رئيس جمهور پيشين آمريکا براي مقابله و شناسايي نقشه هاي توسعه موشک هاي بالستيک کره شمالي از ترفند حملات سايبري استفاده کرده، اما در حال حاضر معلوم نيست اين عملياتِ نه چندان ارزان چقدر موفقيت آميز بوده است.

رويکرد دولت آمريکا که از سال 2014 آغاز شده، ايجاد اختلال در فرآيند پرتاب موشک (چه قبل و چه بعد از شليک) است و گزارش هاي افشا شده از خاک کره شمالي در ماه هاي اخير، از آمار 88 درصدي شکست آزمايشات موشک ها حکايت مي کنند.

حالا مشخص نيست که اين نرخ بالاي شکست از حملات سايبري و اختلالات پديد آمده توسط آمريکايي ها نشئت مي گيرد يا نقص هاي ديگري گريبان ارتش چشم بادامي ها را گرفته است.

اما آنچه بديهي به نظر مي رسد خبرهايي است که مبني بر پيشرفت کره شمالي در زمينه آزمايشات و نزديکتر شدن به مرحله نهايي آماده سازي موشک هاي بالستيک منتشر مي گردند.

دونالد ترامپ رئيس جمهور جديد آمريکا هنوز سخني از رويکردهايش در رابطه با حملات سايبري به کره شمالي به ميان نياورده، اما تايمز مدعي است که اين روش همچنان با قوت ادامه دارد.

منبع:ديجياتو

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو